شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

نرم افزار حسابداري آسانسور تبلیغات شما در این مکان

بایگانی برای بهمن, ۱۳۹۳

چهارمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی

بدون نظر

تاریخ  برگزاری چهارمین دوره برگزاری نمایشگاه صنعت آسانسور و پله برقی از روز ۵ الی ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ تعین گردید.

مهمترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت آسانسور و پله برقی، با توجه به برگزاری موفقیت آمیز سومین نمایشگاه بین المللی صنعت آسانسور و پله برقی به شرح زیر می باشد:

  • ارائه نبوغ و توان محققین و مخترعین، و ایده ها و نوآوری های آنان در صنعتگران صنعت آسانسور و پله برقی
  • ارتباط مستقیم خریداران آسانسور و پله برقی با تولید کنندگان و عرضه کننده آن
  • حضور اهالی صنعت ساختمان یک موقعیت عالی برای مهندسین و معماران آرشیتکت و طراح برجهای بزرگ و بلند ، مهندسین ناظر و اشنایی آنان با آخرین دستاوردهای داخلی و خارجی صنعت اسانسور و پله برقی است
  • معرفی  محصولات استاندارد تولید شده ایرانی که قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارند
  • آشنایی مسئولین و سیاست گذاران صنعت، معدن و تجارت با مشکلات و تنگناها، نقاط قوت و ضعف این صنعت و ارائه راهکار مناسب
  • نمایش آخرین دستاوردهای مخترعین و صاحبان ایده های نوین و فراهم نمودن بستری برای رقابت سالم در این صنعت
  • بازاریابی و پیدا کردن بازار صادرات توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان آسانسور و پله برقی ایران
  • تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان خارجی و داخلی و ایجاد روابط مناسب تجاری بین آنان
  • مطرح شدن نمایشگاه آسانسور و پله برقی به عنوان یک رخداد مهم صنعتی در منطقه
  • اهمیت دادن به توان بالای صنعتگران ایرانی و تشویق و ترغیب آنان به بومی سازی تجهیزات آسانسور و پله برقی و بالابرها
  • ترغیب و تشویق سرمایه گذاران جهت حضور در این صنعت نوپا و جوان و خوش آتیه
  • حضور تولید کنندگان آسانسور و پله برقی
  • حضور شرکتهای فعال در بخش فروش و نصب آسانسور و پله برقی
  • مشارکت صنایع وابسته و قطعه سازان ویژه صنعت آسانسور و پله برقی
  • بازدید دانشجویان صنایع و مخصوصا” دانشجویان رشته آسانسور و پله برقی و علاقمندان به آخرین نوآوری های صنعت آسانسور و پله برقی

آسانسور هیدرولیک

۱ نظر

بسیاری از کارفرمایان در پروژه های ساختمانی و به طور کلی اهالی صنعت ساختمان بر این باورند که آسانسورهای هیدرولیک با ورود به عرصه صنعت آسانسور و پله برقی در رقابتها با سایر نسلها و تکنولوژیها همیشه موفق بوده اند و هنوز هم رقیب جدی در این گستره ندارند.

در اروپا بیش از ۷۰ درصد از آسانسورهای زیر ۵ طبقه هیدرولیک استفاده می شوند که از محاسن این نوع آسانسورها می‌توان به نرمی حرکت در استارت اولیه ؛ خرابی و استهلاک بسیار کم ؛ سهولت در عیب یابی و تعمیر ؛ ایجاد آسانسورهای زیبا و شیشه ای به دلیل حذف کادر وزنه و سیم بکسل ؛ احتیاج به سازه سبک ؛ عدم نیاز به موتورخانه در پشت بام ؛ ایجاد آسانسورهای باربر و سنگین با تناژ بالا و زیبایی بام خانه و همچنین تراز شدن دقیق آن در طبقات اشاره نمود اما از محدودیتهای استفاده از این نوع آسانسورها می‌توان به محدودیت در ارتفاع و کندی نسبی سرعت آنها و تنها قرارگیری در چاهک را اشاره کرد.

در آسانسورهای هیدرولیک به خاطر اینکه کادر وزنه وجود ندارد و سیستم جک هیدرولیکی باید تمامی کابین و مسافران را جا به جا کند نیاز به موتورهای قوی تری هست. در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی مخصوص که اصطلاحا پاور یونیت نامیده می شوند وظیفه تامین فشار روغن برای جک هیدرولیک را داراست. برای راه اندازی موتور به خاطر وجود موتورهای قوی تر در صورت استفاده از درایو یا سافت استارتر نیاز به هزینه بسیار بالاتری است پس معمولا برای شروع به کار موتور پمپ هیدرولیک از سیستم رایج ستاره – مثلث استفاده می شود. اما این موتور و فشار تنها در حرکت به سمت بالا مورد نیاز است و برای حرکت کابین به سمت پایین نیازی به روشن کردن موتور و مصرف توان نیست و تنها با بازکردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت می کند. به عبارت دیگر یک سیستم هیدرولیک تنها در نیمی از مسافت حرکتی خود (تنها به سمت بالا) خود توان قابل ملاحظه ای مصرف می کند و در نیمه دیگر (تنها به سمت پایین) از نیروی گرانش استفاده می کند و این موضوع مصرف برق بالاتر آن نسبت به آسانسورهای دوسرعته را منتفی می کند.

در سال ۱۸۸۹ آسانسور هیدرولیک به صلاحدید کمیسیون حفاظت از پارک آبشار نیاگارا جهت جلوگیری از تخریب جنگل به دلیل هجوم گردشگران به این منطقه زیبا، در نظر گرفته شد.

آسانسور هیدرولیک مورد نظر با ظرفیت حدود ۱۰ نفر برای میانبر کردن راه گردشگران در این منطقه نصب شد که در مدت یک دقیقه آنان را به بالاترین نقطه می رساند.

البته در سال ۱۸۸۹ همزمان با بهره برداری از این آسانسور، با طراحی تونلی در همین مکان راه تردد مسافران انبوه به این نقطه را به جای جنگل به دل کوه بردند و با این طرح از آسیب بیشتر به جنگل جلوگیری کردند.

در سال ۱۸۸۹ اندکی پس از افتتاح برج ایفل چند دستگاه آسانسور هیدرولیک توسط شرکتهای Roux – Combaluzier در پایه های شرقی و غربی و شرکت Otis در ستونهای شمالی و جنوبی نصب شد که این آسانسورها تا سال ۱۸۹۷ سرویس دهی داشت.

امروزه آسانسورهای هیدرولیک شرکت های Schneider در ستون شمالی، و آسانسورهای Otis در ستون جنوبی مسافرین را مستقیما به رستوران ژول ورن در بالاترین نقطه برج می رسانند.

یکی از نکات مهم آسانسورهای هیدرولیک برج ایفل طی مسافت حدود ۱۰۳٫۰۰۰ کیلومتری آنها طی یکسال می باشد.

محاسن آسانسورهای هیدرولیک:

وجود موتورخانه در پائین

توانایی بالا بردن بارهای سنگین

عدم نیاز به سقف چاه

ایمنی در حرکت

نرم بودن حرکت

دقت در توقف همسطح طبقات