شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

نرم افزار حسابداري آسانسور تبلیغات شما در این مکان

بایگانی برای آذر, ۱۳۹۰

آسانسور باز هم حادثه‌ساز شد

بدون نظر
روزی نیست که امدادگران در جریان وقوع حوادث مربوط به آسانسور قرار نگیرند. غیراستاندارد بودن برخی آسانسورها و همچنین غفلت شهروندان در استفاده از این وسیله سبب شده این‌گونه حوادث به یکی از رایج‌ترین حادثه‌های شهری بویژه در پایتخت تبدیل شود. این بار نیز بی‌احتیاطی اهالی یک ساختمان سبب شد زنی ۴۵ ساله در چاهک آسانسور سقوط کند.

ماجرا از این قرار است که وقتی آسانسور یک ساختمان ۵ طبقه در کیانشهر دچار نقص فنی شد، ساکنان آن را جدی نگرفتند و با این تصور که مشکل خاصی پیش نخواهد آمد، برای تعمیر آن اقدامی انجام ندادند. در همین اوضاع و احوال زن ۴۵ ساله‌ای که قصد داشت از همکف سوار آسانسور شود، بدون اعتنا به خرابی این وسیله، دکمه آن را فشار داد و لحظاتی بعد در باز شد. زن میانسال بدون این‌که مقابلش را نگاه کند، با بی‌احتیاطی هر چه تمام‌تر پا به داخل محفظه آسانسور گذاشت و ناگهان با سرعتی سرسام‌آور سقوط کرد، چرا که اتاقک آسانسور در طبقه دوم توقف کرده و در بدون رسیدن اتاقک باز شده بود.زن جوان که به ته چاهک افتاده بود در حالی که بشدت احساس درد و ناراحتی می‌کرد، با داد و فریاد از همسایگان کمک خواست. دقایقی بعد صدای او به گوش اهالی ساختمان رسید و آنها در تماس با سامانه ۱۲۵ از امدادگران سازمان آتش‌نشانی کمک خواستند. به این ترتیب ماموران گروه نجات در محل حادثه حاضر شدند و بعد از قطع جریان برق، زن میانسال را از ته چاه بیرون آورده و به اورژانس تحویل دادند. از این حادثه و وقایع مشابه آن براحتی و با کمی احتیاط می‌توان پیشگیری کرد فقط کافی است آسانسورها به موقع کنترل و نواقص آنها برطرف شود. زن میانسال نیز اگر زمان ورود به محفظه غفلت نمی‌کرد و متوجه فضای خالی اتاقک می‌شد، در فضای خالی پا نمی‌گذاشت.


سقوط از طبقه پنجم به چاهک آسانسور

بدون نظر
جام جم آنلاین: بی احتیاطی مالک ساختمان درحال ساخت هنگام نظارت بر کار باعث شد از طبقه پنجم ساختمان به داخل چاهک آسانسور سقوط کند و به شدت آسیب ببیند.

به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، با اعلام رخداد این حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۸۲ ساعت ۱۲:۰۶ دقیقه امروز (سه‌شنبه) به سوی محل حادثه در بزرگراه شهید رجایی، خیابان شهید عراقی حرکت کردند.

سعید مهدی جوشقانی فرمانده آتش نشانان در مورد این حادثه گفت: آتش‌نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات ایمنی و نجات، عملیات ایمن سازی را انجام دادند و مالک ساختمان را که دست، پا و کمرش دچار شکستگی شدید شده بود با رعایت اصول ایمنی و کمک‌های اولیه از داخل چاهک آسانسور بیرون آوردند و با انجام اقدامات لازم برای بی حرکت کردن بدنش وی را برای اعزام به مرکز درمانی به امدادگران اورژانس سپردند.

وی افزود: نبود حفاظ در اطراف ورودی‌های آسانسور در طبقات و بی احتیاطی شخص آسیب دیده منجر به رخداد این حادثه شد که خوشبختانه وی از مرگ نجات پیدا کرد.

منبع: جام جم


کشته شدن دختری لای درب آسانسور

بدون نظر

کشته شدن فجیع دختری به علت نقص فنی آسانسور در نیویورک

سوزان هارت ۴۱ ساله (Suzanne Hart) فارغ ااتحصیل از مدرسه عالی Palosverdaes کالیفرنیا در سال ۱۹۸۸و کالج فاکس در سال ۱۹۹۳ در رشته هنرهای زیبا و روابط بین المللی، ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۱ (برابر با ۲۲ آذر ۱۳۹۰) در برج اداری۲۶  طبقه در Midtown در حالیکه طبق روال معمول قصد رفتن به محل کار خود آژانس تبلیغاتی Y&R (قبلا با نام Robicam شناخته می شده) را داشته، به طرز دلخراشی بین آسانسور و بالای درب طبقه کشته می شود.

ساختمان مذکور در نزدیکی ترمینال مرکزی بزرگ شهر در منهتن قرار دارد و شرکتی که سوزان در آن مشغول بکار بوده، سالهای طولانی در این آسمانخراش فعالیت داشته است.

طبق اظهارات شاهدان عینی که همزمان در نزدیکی آسانسور بوده اند و صدای فریاد وحشتناک سوزان را شنیده، گفته اند، او در حالیکه یک پای خود را داخل کابین گذاشته و قبل از وارد شدن کامل به داخل کابین، آسانسور به سرعت حرکت می کند. و  قبل از اینکه سوزان فرصت واکنشی داشته باشد، او را به دنبال خود به بالا کشیده و بین کابین و دیوار ………………………………………………………………..

دو نفر نیز داخل کابین آسانسور بوده که با دیدن این تراژدی دلخراش و فجیع از حالت عادی خارج و دچار مشکل عاطفی شده که  به بخش روان درمانی بیمارستان انتقال می یابند.

طبق اظهارات شنیده شده، اگر سوزان فقط یک ثانیه زودتر داخل آسانسور شده بود یا یک ثانیه دیر تر قدم به داخل آسانسور گذاشته بود، الان در میان ما بود.

مسئولین آورژانس در محوطه بیرونی این ساختمان

 

سخنگوی امور ساختمان، و کارشناسان فنی علت حادثه را نقص در مکانیسم ایمنی تشخیص داده و می گویند:

اگر سیستم ایمنی فعال بود، آسانسور هرگز با درب باز نباید حرکت می کرد.

مدیر ساختمان گفته این آسانسور که یکی از ۱۳ دستگاه آسانسور این برج می باشد و در ماه ژوئن مورد بازرسی قرار گرفته است.

این حادثه تاسف بار توسط مسئولین شهر در دست بررسی و کارشناسی می باشدو.

نتیجه ی بسیار مهم از این حادثه تلخ:

شرکتهای مسئول سرویس و نگهداری آسانسور

افرادی که به صورت فردی سرویس و نگهداری آسانسوری رابه عهده دارند

بازرس فنی

مدیران ساختمانها و آپارتمانها و………..

این موضوع را جدی گرفته و هرگز آسانسوری که دارای نقص در سیستم ایمنی می باشد را روشن نگذارند.

حتی اگر ساختمان فقط یک آسانسور داشته باشد.

حادثه هرگز خبر نمی کند، پس اول ایمنی کامل آسانسوربعد استفاده از آسانسور


هفته پنجم لیگ برتر کشتی -شکست نفت مقابل پیشگامان آسانسور

بدون نظر

 پیشگامان آسانسور مازندران قهرمان چندین دوره لیگ برتر را مغلوب کرد

تیمهای پیشگامان آسانسور مازندران، شهرداری ملایر، تله‌کابین گنجنامه همدان و سایپا شمال در هفته پنجم لیگ برتر کشتی آزاد مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، در هفته پنجم از دور رفت و پایانی رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد گرامیداشت مرحوم استاد زرافشان و در گروه اول تیم نفت تهران که در سالن شهدای هفتم تیر میزبان پیشگامان آسانسور مازندران بود با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب میهمانش شد و شهرداری ملایر با نتیجه ۶ بر یک میهمان خود تیم آبفای زنجان را شکست داد.

در گروه دوم نیز تله‌کابین گنجنامه همدان با نتیجه ۶ بر یک نیروی زمینی ارتش را شکست داد.

در دیگر دیدار این گروه تیم سایپای شمال به دلیل وزن‌کشی نکردن کشتی‌گیران تیم مجاهدان صنعت برق ایران (گلوگاه) ۷ بر صفر برنده اعلام شد.

نتایج انفرادی مسابقات این هفته به شرح زیر است:

گروه اول:

نفت تهران ۲ پیشگامان آسانسور مازندران ۵ (اسامی تیم پیشگامان در ابتدا آمده است)

۵۵ کیلوگرم: محمد طهماسبی‌زاده (برنده) – حامد فدایی (یک بر صفر، صفر بر یک، ۴ بر صفر)

۶۰ کیلوگرم: صائب تقی‌زاده(برنده) – حسن مرادقلی (۴ بر ۳، ۳ بر ۵، یک بر صفر کلینچ)

۶۶ کیلوگرم: مهران نصیری – محمدمهدی یگانه جعفری (برنده) (صفر بر یک، یک بر صفر کلینچ)

۷۴ کیلوگرم: مصطفی یوسفی (برنده) – پیمان محمدی (یک بر یک، صفر بر یک، یک بر صفر کلینچ)

۸۴ کیلوگرم: سعید ضیائی – حامد تاتاری (برنده) (صفر بر یک، صفر بر یک)

۹۶ کیلوگرم: علی‌اصغر عبدالملکی (برنده) – سینا غنی‌زاده (۲ بر صفر، صفر بر یک، یک بر صفر)

۱۲۰ کیلوگرم: جعفر شمس ناتری (برنده) – اشکان ازلی‌فر (صفر بر ۲ کلینچ، یک بر صفر، یک بر صفر)

شهرداری ملایر ۶ آبفای زنجان یک (اسامی تیم زنجان در ابتدا آمده است)

۵۵ کیلوگرم: مهران رضازاده – امید جلالی بهار (برنده) (صفر بر ۵، صفر بر ۷)

۶۰ کیلوگرم: مهدی قربان‌نژاد – ولادمیر خنچیگاشویلی‌ (برنده) (صفر بر ۲، صفر بر ۲)

۶۶ کیلوگرم: میثم نصیری، (برنده) – مسعود کمروند (صفر بر یک، یک بر صفر کلینچ، یک بر صفر)

۷۴ کیلوگرم: جعفر قاسمی – اصغر مرادی (برنده) (صفر بر یک کلینچ، ، یک بر صفر، صفر بر یک کلینچ)

۸۴ کیلوگرم: میثم فیض‌الهی – جلال زمان (برنده) (یک بر ۳، صفر بر ۲)

۹۶ کیلوگرم: سعید امیری – گئورگی گوگچیلیدزه (برنده) (صفر بر یک، صفر بر یک)

۱۲۰ کیلوگرم:‌ امید گل محمدزاده – محسن بشینجی (برنده) (صفر بر یک، صفر بر یک کلینچ)

این هفته تیم خونه به خونه بابل بابل صدرنشین این گروه استراحت داشت.

گروه دوم:

تله کابین گنجنامه همدان ۶ نیروی زمینی ارتش یک (اسامی تیم نیروی زمینی در ابتدا آمده است)

۵۵ کیلوگرم: جواد شیبانی- شامیل سالیکوف (برنده) (صفر بر ۲، صفر بر یک)

۶۰ کیلوگرم: محمد فاتحی- عباس دباغی، (برنده) (صفر بر ۲، صفر بر ۲)

۶۶ کیلوگرم: آرش ربیعی- مرتضی گودرزی (برنده) (صفر بر یک، یک بر یک، صفر بر یک)

۷۴ کیلوگرم: علیرضا قاسمی- صادق گودرزی (برنده) (صفر بر یک، یک بر صفر، صفر بر یک)

۸۴ کیلوگرم: حسن رحیمی- میثم مصطفی‌جوکار (برنده) (یک بر صفر، ۵ بر ۸، صفر بر ۷ ضربه فنی)

۹۶ کیلوگرم: جعفر دلیری (برنده) – ارسلان‌بک علی‌یف (یک بر صفر، ۲ بر صفر)

۱۲۰ کیلوگرم: سعید زرینی- خشایار دهستانی (برنده) (صفر بر یک، ۲ بر ۳)

تیم مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) سبزوار صدرنشین این گروه این هفته استراحت داشت

در پایان از مسئولان باشگاه و شرکت پیشگامان آسانسور مازندران خواهشند است با ارائه شماره تماس کشتی گیران و کادر فنی خود شرایطی را مهیا نمایند تا با انعکاس اخبار کاملتری از این تیم مطرح کشتی صنعت آسانسور ایران در پایگاه اطلاع رسانی صنعت آسانسور داشته باشیم.


صفحه لمسی کابین آسانسور

بدون نظر

صفحه نمایش لمسی شستی داخل کابین آسانسور

جدیدترین صفحه لمسی شستی داخل کابین آسانسور در نیویورک مورد استفاده قرار گرفت.

صفحه نمایش لمسی آسانسور به عنوان یک محصول برتر در (کلاس طراحی و توسعه) توسط کارشناسان بخش آسانسور ساختمان در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا به عنوان عامل اصلی شستی داخل کابین آسانسور تائید گردید.

 

http://iranelevator.ir/up/car_board-1.jpg

این صفحه نمایش لمسی استاتیک، با جایگزین شدن دکمه های فشاری، مکانیکی، و با استفاده از آخرین تکنولوژی، با یک صفحه LCD بسیار شفاف با رزولوشن بالا (High- Resolution) و مقاوم در برابر گرد و غبار، مایعات با پوشش شیشه ای سخت، به طور طبیعی در برابر میکروبها نیز مقاومت دارد و با توجه باینکه هیچ قطعه ی مکانیکی ندارد از عمر بالایی برخوردار است.

در این صفحه نمایش می توان اطلاعات آسانسور، اعلام طبقه، جهت حرکت آسانسور، پیام خوش آمد گویی و کلیپ های تبلیغاتی و ویدئویی را به اشتراک گذاشت.

اطلاعات برنامه ریزی شده در این پانل لمسی آسانسور به مسافرین اجازه می دهد با خیال آسوده طبقه مورد نظر خود را تعیین نموده و تا رسیدن به مقصد از برنامه های متنوع که از ال سی دی پخش می شود استفاده نمایند..


نمایشگاه آسانسور میلان- ایتالیا Lift 2012

بدون نظر

نمایشگاه بین المللی آسانسور میلان- ایتالیا در سال ۲۰۱۲ (Fieramlano)

International Exbibition of Elevator, Components, Accessores,     Trade Publications and Services  

پس از برگزاری موفقیت آمیز چهارمین نمایشگاه دوسالانه آسانسور، قطعات، لوازم جانبی، نشریات تجاری و خدمات در سال ۲۰۱۰ در میلان- ایتالیا، که در پنجاه سالن بزرگ، با حضور ۱۷۵ شرکت تولید کننده آسانسور و پله برقی، بالابر و تجهیزات وابسته، به طرز با شکوهی برگزار شد، و حدود ۱۰/۰۰۰ نفر از این نمایشگاه دیدن کردند.

کشور ایتالیا در تعداد نصب آسانسور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

این کشور با داشتن بیش از ۱۷۰۰ شرکت در صنعت آسانسور و پله برقی یکی از فعالترین کشورها در صنعت آسانسور و پله برقی جهان می باشد.

عوامل اجرائی برگزارکننده این نمایشگاه خود را برای برگزاری پنجمین نمایشگاه  بین المللی دوسالانه آسانسور و پله برقی (نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمودی) از تاریخ ۷ الی ۹ ماه نوامبر سال  ۲۰۱۲ برابر با ۱۶ الی ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۹۱ آماده می کنند.


هشتمین نمایشگاه بین المللی فن آوری آسانسور- ازمیر- ترکیه

بدون نظر

هشتمین نمایشگاه بین المللی دو سالانه فن آوری آسانسور در سال ۲۰۱۲ در ازمیر ترکیه برگزار می شود.

ازمیر سومین شهر بزرگ در غرب ترکیه می باشد. با توجه به سابقه ۸۰ ساله این شهر بزرگ در برگزاری نمایشگاههای مختلف، این شهر را به عنوان زادگاه نمایشگاههای کشور ترکیه هم می شناسند.

سالانه بیش از ۳۵ نمایشگاه مختلف در شهر ازمیر برگزار می گردد.

شهر ازمیر ترکیه دارای دو منطقه آزاد تجاری می باشد که این مناطق نقش موثری در توسعه تجارت ترکیه بین قاره بزرگ آسیا و اروپا دارد.

برگزاری نمایشگاه Efor Fair از سال ۱۹۹۶ میلادی آغاز شده و نخستین نمایشگاه بین المللی فن آوری آسانسور موسوم به Inelex نیز از این زمان آغاز شده است.

از ۲۱ الی ۲۳ ماه می سال ۲۰۱۰ میلادی هفتمین نمایشگاه بین المللی دو سالانه فن آوری آسانسور (Inelex 2010) در فضایی به وسعت حدود ۰۰۰/۱۱ متر مربع و در محل برگزاری این نمایشگاه (Cultorepark- kaltorpark) برگزار شد.

 

       هشتمین نمایشگاه بین المللی فن آوری آسانسور در شهر ازمیر واقع در غرب کشور ترکیه  از تاریخ ۲۵ الی ۲۷ ماه می سال ۲۰۱۲ برابر با روز ۴ الی ۶ خرداد سال ۱۳۹۱ که توسط شرکت (Efar (www.efarfair.com ساماندهی شده، برگزار خواهد شد.

 

این نمایشگاه با همکاری اطاق بازرگانی و کانون مهندسین برق، مهندسین مکانیک ازمیر برگزارمی شود.

شعار این نمایشگاه:

این نمایشگاه تمام نیاز سازندگان بزرگ و پیمانکاران مرتبط با صنعت آسانسور و پله برقی را تحقق خواهد بخشید و شرکتهایی که مایل به رشد و افزایش تولید و صادرات هستند، می توانند از این فرصت مغتنم استفاده نمایند.


نمایشگاه دوسالانه آسانسور و پله برقی Expo 2012 گوانگچو-چین

۲ نظر

دهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی دوسالانه گوانگجو- چین توسط انجمن آسانسور چین برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه دو سالانه آسانسور از ۲۶ الی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ برابر با ۱۶ الی ۱۹ ماه می سال ۲۰۱۲ در محل نمایشگاه بین المللی گوانگجو برگزار می شود. این نمایشگاه از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۱۰ هر دو سال یکبار به صورت مرتب برگزار گردیده است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۲ بزرگترین نمایشگاه بین المللی آسیا و به باور چینی ها بزرگترین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی جهان می باشد، که در فضایی به مساخت بیش از ۰۰۰/۶۰ متر مربع و با تجهیزات پیشرفته و سالن های متعدد برای برگزاری سمینارها، دارای زیر ساحت کامل ، مانند هتل، رستوران ایستگاههای مترو، ایستگاههای اتوبوس و تاکسی است.

در نمایشگاه World Elevaror & Escalator Expo’2012 بیش از ۲۲ کشور جهان مانند: ژاپن، آلمان، ایتالیا، امریکا، هند، کره، ترکیه و دیگز کشورها حضور خواهند داشت.

در این گردهمایی بین المللی بزرگان صنعت آسانسور و پله برقی جهان، شرکت هایی مانند: میتسوبیشی، هیتاچی، کنه، توشیبا و ……. آخرین دستاوردهای خود را برای بازدید علاقمندان به صنعت آسانسور ارائه خواهند کرد


پله برقی

بدون نظر

مقدمه

پله‌برقی‌ها بیشترین ظرفیت جابه‌جایی عمودی را در بین دستگاه‌ای مشابه نظیر آسانسور دارا می‌باشند.

استفاده از این وسیله در امکن عمومی متروها، پایانه‌های مسافری، فروشگاه‌ها و مرکز تجاری مزیت‌های

رقابتی و ارزش افزوده بسیاری را به دنبال دارد. در مرکز تجاری می‌توان هدایت جمعیت به سمت طبقات بالاتر

یا پایین‌تر از همکف را در دو حالت با پله‌برقی و بدون پله‌برقی به راحتی مقایسه نمود. بسیاری از طبقات بالایی

مرکز تجاری در ایران به دلیل عدم وجود پله‌برقی با تردد بسیار کمتری مواجه هستند و به همان نسبت رونق

کسب و کار در آنها بسیار کمتر می‌باشد. امروزه حتی در فروشگاه‌های کوچک دو طبقه برای انتقال مشتریان

به طبقه بالاتر از پله‌برقی استفاده می‌شود. هر چند قیمت اولیه پله‌برقی بالا به نظر می‌رسد؛ اما در مقایسه

با منافع بسیار زیاد و طولانی مدت آن، به شدت اقتصادی است. آنچه در این مقاله آمده است؛ نگاهی گذرا به

اصول اولیه‌ای است که طراحان باید در بدو امر طراحی و انتخاب پله‌برقی بدان توجه نمایند.

·         استفاده از پله‌برقی ارزان‌ترین روش جابه‌جایی افراد بین دو سطح متفاوت می‌باشد.

·     مناسب ترین شیوه برای جابه‌جایی مسافران، حرکت پله‌برقی در یک جهت می‌باشد. اگر چه می‌توان هنگام

استفاده، حرکت در هر دو جهت را برای آن تعریف نمود.

·         پله‌برقی‌هایی آسان‌تر مورد استفاده مسافرین قرار می‌گیرند که بتوانند مسافر را به پایین (مکان آغازین) برگردانند.

عرض پله‌برقی

پله‌برقی‌ها معمولاً در سه اندازه mm 600،mm 800 و mm 1000 از نظر عرض پله ساخته می‌شوند.

پیاده‌روها و رمپ‌ها نیز معمولاً با عرضهای mm 1000، mm 1200 و mm 1400 ارائه می‌شوند.

در پله‌برقی‌های با عرض mm 600 روی هر پله فقط یک نفر جا می‌گیرد، اما در پله‌های با عرض mm 800 در

صورتی که یک نفر روی پله ایستاده باشد ؛ نفر پشت سر می‌تواند از او عبور کند ؛ یا دو نفرچسبیده به هم

کنار هم جای گیرند. معمولاً بیشترین سفارش مربوط به پله‌های با عرض mm 800 هستند. در پله‌برقی‌ها،

پیاده‌روهای متحرک و رمپ‌های با عرض پله mm 1000، دو نفر به راحتی روی هر پله جا می‌گیرند. اما در مرکز

تجاری شلوغ، فرودگاه‌ها و پایانه‌های

مسافری که از پیاده رو متحرک و رمــپ استفاده می‌کنند؛ سعــی می‌شود که از حدکثــر عرض پله یعنی mm 1400

استفاده شود که علاوه بر امکان حرکت چرخ‌های دستی، افراد کناری براحتی می‌توانند عبور کنند.

ظرفیت واقعی جابه‌جایی

ظرفیت جابه‌جایی پله‌برقی از فرمول زیر محاسبه می‌شود :

P th = ظرفیتی که طبق فرمول در هر ساعت جابه‌جا می‌شود.

P = تعداد نفرات با توجه به عرض پله (تصویر (۲))

V = سرعت (سرعت معمول پله‌برقی‌ها ۰٫۴ و ۰٫۵ متر برثانیه می‌باشد.)

t = عمق پله (معمولاً ۰٫۴ متر می‌باشد.)

۳۶۰۰s = تعداد در ساعت

اما مقایسه ظـرفیت واقعی جابه‌جایی مسـافران در پله‌برقی با ظرفیت جابه‌جایی محاسـبه شده مطابق

با تصویر (۳) این واقعیـت را می‌نمایاند که هر چه سرعت حرکت پله‌برقی بیشتر می‌شود فاصله بین ظرفیت

جابه‌جایی واقـعی و محاسبه شده نیز بیشـتر است.

این امر به دلیل رفتار مسافران – که عمدتاً ناشی از ترس سقوط می‌باشد- در هنگام پیاده و سوار شدن

پله‌برقی می‌باشد. به همین دلیل ترجیح داده می‌شود که سرعت حرکت پله‌برقی از ۰٫۷ متر بر ثانیه تجاوز نکند،

هرچند که تا سرعت ۰٫۹ متر بر ثانیه نیز مجاز می‌باشد.

شیب پله‌برقی

بر طبق استاندارد EN115 زاویه شیب پله‌برقی در صورتی که ارتفاع پله‌برقی (فاصله کف تا کف دو طبقه متوالی)

کمتر از ۶ متر باشد، نمی‌تواند بیش از °۳۵ باشد.

این در حالی است که کثر شرکت‌های سازنده پله‌برقیها را فقط با دو زاویه °۳۰ و °۳۵ می‌سازند.

تعداد پله‌های افقی

تعداد پله‌های افقی در قسمت بالای پله‌برقی و پایین آن که مسطح می‌باشد ۲ پله یا ۳ پله می‌باشد.

هر چه تعداد پله‌های افقی بیشتر باشد، پیاده و سوار شدن افراد با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

در امکن عمومی نظیر متروها و ایستگاه‌های مسافری توصیه می‌شود که تعداد پله‌های افقی ۳ پله انتخاب شود.

اخیراً متروی سنگاپور پله‌برقی‌هایی با تعداد ۴ پله افقی به صورت ویژه به یکی از سازندگان معتبر سفارش

داده است تا مسافران فرصت بیشتری برای حفظ تعادل و سهولت در سوار و پیاده شدن داشته باشند.

در صورتی که زاویه شیب پله‌برقی ۳۰ درجه باشد از ۳ پله افقی استفاده می‌شود.

بدیهی است طراحان طول پله‌برقی را متناسب با تعداد پله‌های افقی در نظر خواهند گرفت.

روش‌های مختلف چیدمان

چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش تکی

عملی‌ترین روش جابه‌جایی مسافر بین سه سطح متفاوت می‌باشد. در چیدمان تکی مسافرین باید برای رسیدن به پله

  بعدی مسیر کوتاهی را طی نمایند. به لحاظ استراتژیک این مسـیر کوتاه می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه برای خریدار منجر

به فروش بیشتر گردد.

·         این نوع آرایش بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که جریان حرکت افراد به یک سـمت باشد. به عـنوان مثال در

مرکز تجـاری حرکت مسافران به سمت بالا توسط پله‌برقی‌هایی که در یک سـمت ساختمان هستند و حرکت مسافران

به سمت پایین توسط پله‌برقی‌هایی که در سمت دیگر ساختمان هستند ؛ انجام می‌گیرد.

·         از آنجا که حرکت مسافرین در طول ساختمان دچار وقفه می‌شود، روی هم رفـته زمان حرکت برای رسیدن به طبقات

بالاتر افزایش می‌یابد.

·       پله‌برقی‌هایی آسان‌تر مورد استفاده مسـافرین قرار می‌گیرند که از نظرچـیدمان بتوانند مسافر را با طی کوتاه‌ترین

مسـافت به پایین ( مکان آغازین) برگردانند.

چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش ضربدری

این چیدمان متوالی به مسافرین این امکان را می‌دهد تا سریع‌ترین حرکت را بین دو طبقه یا بیشتر داشته باشند.

·       این وضعیت به خصوص برای ساختمان‌های اداری، خدماتی و فروشگاه‌های بزرگ مناسب می‌باشد.

·       معمول‌ترین نوع چیدمان پله‌برقی‌ها به روش ضربدری می‌باشد.

·       حرکت مسافرین به سمت بالا و پایین از ترکم جمعیت در پاگرد پله‌برقی‌ها جلوگیری می‌کند.

چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش موازی

در صورتی که طراحی ساختمان اجازه دهد و فضای پاگرد کافی بین پله‌برقی‌ها در دو طبقه متوالی موجود باشد

این نوع چیدمان سریـعترین زمان رسیدن به طبـقات بالاتر می‌باشد. معمولاً در ساختمانهایی که طـول آنها زیاد می‌باشد؛ از این روش استفاده می‌شود.

پاگرد جلوی پله‌برقی

اصولاً پاگرد جلوی پله‌برقی‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که از ازدحام و اغتشاش جمعیت جلوگیری شده و پیاده

و سوار شدن مسافران با ایمنی و آرامش کامل صورت گیرد.

بر اساس استاندارد EN115 فضای گردش مسافران در ورودی و خروجی پله‌برقی باید از ضوابط زیر پیروی کند:

در صـورتی که فاصـله دیـوار روبه‌روی پله‌برقی تا انتهای آخـرین پله افقی mm 2000 باشد؛ عرض پاگرد باید حداقل

دو برابر فاصله بین مرکز دستگیره‌های پله‌برقی باشد.

در صورتی که فاصله دیوار روبه‌روی پله‌برقی تا انتهای آخرین پله افقی حداقل mm 2500 باشد ؛ عرض پاگرد می‌تواند

حداقل برابر با فاصله بین مرکز دستگیره‌های پله‌برقی باشد.

در پله‌برقی‌های کنار هم که دیوار مقابل آنها mm 2000 از آخرین پله افقی فاصله دارد عرض پاگرد همانند پله‌برقی

تکی می‌باشد. با این تفاوت که فضای مشترک بین این دو اندازه موجب صرفه جویی در فضا می‌شود. (تصویر ۱۰)

کمترین فاصله بین دستگیره و ارتفاع بالاسری

مطابق با استاندارد اروپایی EN115 کمترین فواصل بین دستگیره‌ها تا دیواره‌ها و موانع کناری و همچنین ارتفاع بالاسری

باید مطابق شکل روبرو باشد.

A = 80 میلی متر یا بیشتر

B = 2100 میلی متر یا بیشتر

C= 120 میلی متر یا بیشتر

D = 2300 میلی متر یا بیشتر

E = 500 میلی متر یا بیشتر، مگر این که یک محافظ بین دستگیره و دیوار قرار داده شود.


اولین نمایشگاه بین الملی صنایع آسانسور و پله برقی

بدون نظر

اولین نمایشگاه بین الملی صنایع آسانسور و پله برقی.بالابرها.نقاله ها
و قطعات و تجهیزات و لوازم جانبی
شروع نمایشگاه ۸ تا ۱۱ دی ماه ۹۰
جهت اطلاع و ثبت نام به سایت www.bfrco.ir مراجعه فرمایید